diumenge, 13 de desembre del 2015

CONTINUACIÓ D'AIGUES ENCANTADES

Ja han passat sis mesos des de que la Cecília va marxar a la ciutat amb el Foraster.
Ens trobem a la universitat de la Cecília.
VERGÉS: (cridant) Cecília!
CECÍLIA: (sorpresa) Que fa vostè aquí?
VERGÉS: He vingut a buscar-te, necessito la vostre ajuda.
CECÍLIA: No crec que em necessiteu, ja us les apanyeu vostè sol al poble.
VERGÉS: No es cert això, des de que el Foraster i tu vau marxar del poble les coses s’han descontrolat massa. La vostre mare es passa el dia plorant i sense sortir de casa, mentrestant el vostre pare s’ha tornat més seriós i no ens permet fer res. A més al poble fa temps que no plou i els veïns estan nerviosos i enfadats, volen que torni el Foraster ja no creuen en els precs al senyor perquè plogui. I jo Cecília et necessito a tu, hauria d’haver marxat amb tu quan m’ho vas demanar. Encara estic a temps?
CECÍLIA: Ho sento, però ja no m’importa el que passi al poble o a la meva família. Em van fer molt de mal amb les seves paraules i els seus actes. Respecte al Foraster si tens alguna cosa que dir digueu-li a ell. Jo no penso fer-me càrrec de res relacionat amb el poble o amb la meva família. He començat una nova vida que m’agrada i no tornaré enrere. I Vergés jo mai us obligaré a res, però si voleu marxar del poble per estar amb mi no ho feu. Sincerament crec que feu més falta al poble, la gent us necessita.
De sobte arriba el Foraster
FORASTER: Vergés que feu vostè aquí? Com van les coses al poble?
VERGÉS: Doncs precisament d’això parlàvem, he vingut a demanar-li que torni.
FORASTER: No estic segur de que vulgui tornar, després de com em vau tractar...
VERGÉS: Ja he parlat amb el poble i estan tots d’acord amb que torni i ens ajudi. No s’ho demanaria si no estiguéssim en una situació extrema.
FORASTER: D’acord tornaré, però si algú em falta al respecte marxaré i no tornaré mai mes. Cecília ens acompanyaràs?
CECÍLIA: Ho sento però no, després del que va passar i de que la meva família no s’interessés per mi jo no tinc cap lloc al que tornar.
El Foraster i el Vergés marxen cap al poble. La Cecília es queda a la ciutat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada